Pagina's

donderdag 2 augustus 2012

Van zomers naar buien

Vorige week was het nog stralend weer, gisteren mochten we ook nog even genieten van een warme dag. Aan het eind van de dag ontstonden er onverwacht toch nog wat felle buien. Eén van deze buien kwam precies op Yerseke af...
Het regende even heel hard, we hoorden wat gerommel en zagen wat geflits en toen was het weer voorbij.

Vorige week was het zonnig en warm en er stond weinig wind. Heerlijk voor de strandmensen, maar ook de vlinders houden wel een beetje van mooi weer. Daarom ben ik naar de Breedsendijk gereden, een gedeelte van deze dijk is in beheer van het SLZ en herbergt een mooie flora. Maar ook de fauna mag er zijn.
Voor mij zijn vlinders nog nieuw, dus iedere vlinder die ik zie bekijk ik met verwondering.
Deze dagpauwoog ziet er maar donker uit met dichte vleugels, totdat de vleugels open gaan, dan komt er een kleurenpracht te voorschijn.

Het bruin zandoogje vloog veelvuldig, het oranje zandoogje lijkt er veel op als de vleugels dicht zijn. Zodra ze gaan vliegen wordt het verschil duidelijk. Het oranje zandoogje is duidelijk gekleurder.

Hier nog twee bruine zandoogjes.


Ook thuis in m'n achtertuin is er af en toe een vlinder te zien. Zodra ik dan een vlinder in de tuin zie probeer ik die ook gelijk te fotograferen en te determineren. Zo kon ik vorige week dit boomblauwtje vastleggen op de klimop.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten